Premiul AIdeas la FII

Echipa formată din studenții Andreea Mădălina Lazăr, Anca Roşcan, Sebastian Codrin Dițu şi Vlad Manea – sub îndrumarea profesorului Sabin Buraga – a câștigat cu articolul “Cultural Exchange. A Web-enhanced better living” premiul pentru cea mai bună lucrare la evenimentul AI-MAS Winter Olympics 2011 – secțiunea AIdeas.

Echipa FII a reprezentat Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” la acest concurs de idei alături de alte centre universitare.

Prezentarea susținută în fața juriului și a publicului a avut loc sâmbătă, 19 februarie, în cadrul Universității Politehnice din București, instituția organizatoare a evenimentului. Propunerea FII combină modelarea cunoștințelor via tehnologiile Web-ului semantic cu utilizarea de servicii Web, asigurând o interacțiune inteligentă cu utilizatorul.

Studenții FII în timpul prezentării

Studenții FII în timpul prezentării ideilor proiectului Cultural Exchange

Iată impresiile celor patru premianți, toți studenți în anul III (studii de licență) la FII:

  • „Evenimentul a fost anunţat pe toate canalele. De exemplu, noi am primit trei e-mail-uri pentru studenți despre Winter Olympics! Desigur, acest lucru nu a fost suficient. A trebuit ca și noi să fim îndrăzneți, să ne mobilizăm și să participăm. Ne-am formalizat ideea sub forma unui articol, pe care l-am redactat în două săptămâni. Prin intermediul lui, comisia de la AI-MAS ne-a confirmat prin premiu și ne-a infirmat prin review (pe alocuri) calitatea şi fezabilitatea ideii noastre.” – Vlad Manea
  • „A fost o experiență interesantă, fiind primul articol științific la redactarea căruia am contribuit. Noi deja aveam în minte proiectul, iar acest articol ne-a ajutat să ne clarificăm ideile și să devenim o echipă mai unită. Review-urile ne-au arătat că avem multe de învățat, iar acceptarea articolului la conferință ne-a impulsionat să lucrăm și mai mult. Odată ajunși acolo, contactul cu echipa de organizare AI-MAS, profesorii și reprezentanții firmelor din domeniul IT mi-au îmbogățit viziunea despre mediul universitar și Inteligența Artificială, domeniul conferinței.” – Anca Roșcan
  • Despre participarea, alături de colegii mei, în cadrul acestei competiții pot spune că a fost o experiență atât profesională, cât și personală. Pentru mine nu a însemnat doar scrierea «banală» a unui articol științific (ce presupune mult efort), ci un adevărat team-building care ne-a învățat să comunicăm și să colaborăm în realizarea, în condiții de stres, chiar și a celui mai elementar task.” – Sebastian Codrin Dițu
  • Am deviat de la rutina zilnică de la facultate, am aruncat foi la gunoi şi am executat multe click-uri de mouse pentru mock-up. A fost foarte fain, deoarece chiar simt că am lucrat ca o echipă adevărată: ne-am cazat pe întuneric, am luat deciziile împreună, ne-am ajutat unii pe alții când nu eram siguri de concepte ce nu țineau de aria noastră. Ne-a ajutat enorm faptul că fiecare a făcut exact ceea ce și-a dorit și la ce s-a descurcat cel mai bine.” – Andreea-Mădălina Lazăr
3/4 din echipa FII la AIdeas: Mădălina Lazăr, Vlad Manea, Anca Roșcan

3/4 din echipa FII la AIdeas: Mădălina Lazăr, Vlad Manea, Anca Roșcan

Le urăm succes la finalizarea prototipului proiectului și la participarea la conferința internațională, pașii următori ce trebuie realizați!

7 răspunsuri to “Premiul AIdeas la FII”

  1. Tweets that mention Premiul AIdeas la FII « FII Student — Facultatea de Informatică, UAIC Iaşi -- Topsy.com Says:

    […] This post was mentioned on Twitter by anca roscan, FII Student. FII Student said: Premiul AIdeas la FII http://wp.me/pbc5U-Kv […]

  2. Premiul AIdeas la Facultatea de Informatică | 360 UAIC Says:

    […] Detalii despre concurs şi mărturisirile participanţilor le găsiţi pe blog-ul FII Student, AICI. […]

  3. DD Says:

    Felicitari!! Ma bucur mult pentru voi… Meritati premiul din plin!

  4. Anca Says:

    Felicitari!

  5. Cercetare + voluntariat = bursă « FII Student — Facultatea de Informatică, UAIC Iaşi Says:

    […] vor primi și Anca Roșcan, Andreea-Mădălina Lazăr, Sebastian-Codrin Dițu și Vlad Manea pentru premiul AIdeas conferit pentru cea mai bună lucrare susținută în cadrul AI-MAS Winter Olympics […]


Comentariile sunt închise.