Imagine Cup 2009 sau „Ce-ar fi daca intr-o zi am ajunge toti la muzeu?”

Competitia internationala Imagine Cup 2009 – devenita deja traditie – este deja in desfasurare.
Citeva dintre noutatile acestei editii, a carei finala va avea loc in Cairo (Egipt) in luna iulie 2009, sunt cele privitoare la sectiunile (noi sau modificate) Algorithm & Robotics, Mashup si Design. Desigur, nu pot fi uitate Software Design, Embedded Development, Photography sau IT Challenge.

Imagine Cup 2009 are drept tema aspectele sociale ale urmatorilor 3 ani, in relatie cu United Nations Millennium Goals, si predictibilitate din acest punct de vedere. Puteti consulta, de asemenea, si detalii privitoare la regulamentul Imagine Cup.

Pentru cele mai multe dintre sectiuni, termenul limita de pre-inregistrare offline, de inregistrare si aplicare in prima runda este in jurul datei de 1 februarie 2009. Pentru sectiunea Software Design, acest termen este mai tarziu cu o luna – martie 2009.

Ce-ar fi daca intr-o zi am ajunge toti la muzeu?

Imagine Cup 2009: Ce-ar fi daca intr-o zi am ajunge toti la muzeu?


Imagine Cup: Software Design

Vom detalia in continuare una dintre cele mai importante sectiuni Imagine Cup: Software Design. Conform precizarilor facute de Todi Pruteanu, sectiunea Software Design va avea in România o desfasurare similara cu implementările din 2004-2008, cu urmatoarele diferente majore:

  1. Vor fi trei etape, necesare pentru a asigura o evaluare progresiva a celor câteva zeci de echipe studentesti. In finala națională vor fi invitate 5 echipe din tara.
  2. Fiecare echipa finalista în România dintre cele 5 invitate va beneficia în avans de finanțare cu până la 4.000 RON din partea ANCS (Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica), pentru a accelera dezvoltarea de prototipuri. Aceasta initiativa face parte din Imagine Cup Innovation Accelerator, un program prin care se ofera sprijin echipelor de studenti pentru a deveni antreprenori, pornind de la ideile inscrise in concurs.
  3. Si in acest an, echipa care câștigă sectiunea Software Design in România se califica direct in finala mondială în Cairo, Egipt, în iulie 2009.

Calendarul competitiei este urmatorul:

  • Faza locala, per instituție: 1-8 martie 2009. Echipele vor concura local pentru a beneficia de unul dintre locurile ce le asigura calificarea mai departe (pana la 2 per instituție, in cazul in care se vor inscrie mai mult de 5 echipe sau exista in urma evaluarii un punctaj apropiat între primele 2 echipe clasate). Juriul local va fi format din profesori si invitati din domeniul industriei IT.
  • Semifinala din România are doua faze, desfasurata in perioada 9 martie—12 aprilie 2009:
    • pornind de la raportul interimar al proiectului (2000 de cuvinte) si webcast-ul cu care fiecare echipa va contribui, vor fi selectate pana la 10 echipe in perioada 9-29 martie.
    • Juriul national va interactiona in perioada 30 martie—12 aprilie cu aceste echipe pentru a alege cele mai bune 5 echipe pentru finala.
  • Finala din Româna va avea loc in perioada 16-17 mai 2009, in Bucuresti.

Studentii participanti si mentorii trebuie sa se inregistreze pe www.imaginecup.com, preferabil pana la 1 martie 2009. Situl Web include unelte pentru alcatuit echipe – inclusiv echipele ar trebui să fie formate pe www.imaginecup.com pana la aceasta data.

Echipele participante trebuie sa fie alcatuite din maxim 4 membri. In România, echipele pot fi formate din studenti din universitati diferite, dar acest aspect trebuie discutat cu organizatorii concursului – datorită structurii concursului, astfel de echipe trebuie sa-si aleagă o institutie si numai una pentru care concurează în prima runda locala. Se recomanda ca fiecare echipa sa fie coordonata de un mentor – consultati detaliile privind rolul si responsabilitatile mentorului.

Elementele obligatorii sunt:

  • Proiectul aliniat temei concursului;
  • Prezentarile si rapoartele in limba româna in desfasurarile locale, in limba engleza în finala mondiala;
  • Proiectul va implementa sau va consuma un serviciu Web;
  • Proiectul va fi proiectat pentru platforma de dezvoltare .NET Framework 2.0 sau o versiune mai recenta;
  • Pentru dezvoltare, echipa va folosi un instrument din familia Visual Studio (Express, Standard, Professional sau Team System).

Drept elemente optionale, pot fi folosite:

  • Blocuri PopFly;
  • Tehnici de interoperabilitate;
  • Windows Live SDK;
  • Windows Mobile, .NET Compact Framework;
  • Pentru programare Web, proiectul va recurge la ASP.NET;
  • Pentru stocarea datelor, proiectul va utiliza baze de date SQL Server;
  • Microsoft Parallel Extensions pentru .NET Framework 3.5 (vezi Task Parallel Library);
  • Parallel Language Integrated Query – PLINQ;
  • SMS Server Toolkit;
  • Windows MultiPoint SDK;
  • Dispozitive mobile;
  • Resurse ale sponsorilor Imagine Cup 2009.

Pentru primele 2 runde (cea locala si semi-finala), fiecare echipa va pune la dispozitie:

  • Un raport interimar al proiectului (in jur de 2000 de cuvinte) ce va include un rezumat de maxim 1 pagina si reprezentarea vizuala a arhitecturii sistemului. Nu va exista un sablon, dar pana in martie 2009 vor fi disponibile informatii referitoare la elementele obligatorii ce vor trebuie sa apara in raport.
  • Un prototip functional (proof-of-concept) al solutiei propuse.
  • Un webcast publicat de echipa incluzand prezentarea echipei si prezentarea prototipului, in vederea imbunatatirii comunicarii si intelegerea proiectelor de catre juriu. Durata acestui film nu trebuie sa fie mai mare de 15 minute.

In finala din Romania, echipele vor demonstra solutiile folosind masini virtuale, pe platforma gratuita de virtualizare Hyper-V. Vor fi puse la dispozitie si fisierele executabile ale soluției, inclusiv README-urile. Echipa va prezentare oral solutia dezvoltata (durata acesteia urmeaza a fi precizata ulterior).

Criterii de evaluare

  • 10% definirea problemei: cât de precisă și de relevantă este problema pe care echipa a ales-o pentru adresare și rezolvare?
  • 10% consistență: cum se aliniază proiectul propus de echipă în tema competiției Imagine Cup 2009?
  • 10% inovație: proiectul abordează o problemă nouă sau consideră o soluție de rezolvare nouă a unei probleme deja cunoscute/discutate?
  • 10% impact: impactul este vizibil, într-un sens foarte larg, asupra unui număr mare de oameni sau este un impact deosebit de serios asupra unui număr restrâns de oameni?
  • 10% concretizare: în ce măsură proiectul înscris în competiție rezolvă problema adresată?
  • 10% experiența utilizatorului (user experience): în ce măsură interfața între utilizator și această soluție este intuitivă, ergonomică și prietenoasă?
  • 10% posibilitatea de extindere: este proiectul „bine gândit” din punct de vedere tehnic? Arhitectura curentă este deschisă pentru evoluții ulterioare?
  • 10% managementul complexității soluției tehnice: cât de bine proiectul reușește să asambleze și să gestioneze toate tehnologiile și tehnicile utilizate pentru rezolvarea problemei?
  • 10% terminarea proiectului din punct de vedere funcțional: este proiectul implementat? Funcționează? Este gata pentru a fi demonstrat?
  • 10% prezentare: juriul va evalua modul în care prezentarea proiectului a) furnizează un cadru şi descrie contextul problemei adresate şi b) explică detaliat paşii efectuați de echipă în direcția finalizării proiectului. Firește, o echipă înscrisă în concurs trebuie să argumenteze de ce problema adresată este interesantă pentru tema concursului şi să evidențieze, prin demonstrații pertinente, cum funcționează sistemul implementat. Nu în ultimul rând, va fi măsurată abilitatea concurenților de a răspunde întrebărilor juriului.

Criteriile de evaluare se aplica indiferent de runda, juriul utilizand un sistem simplu numeric de punctare. Vor fi acordate puncte de la 1 la 10 in relatie cu fiecare criteriu de evaluare, iar notele astfel obtinute vor avea o pondere corespunzatoare procentajului fiecarui criteriu.

Premii. Innovation Accelerator

Premiile acordate echipelor performante au 2 componente: premii in bani, in finala mondiala (primul loc in lume: 25.000 USD, al doilea loc in lume: 10.000 USD, al treilea loc în lume: 5.000 USD; in plus, competitorii ce se vor califica în finala din Cairo vor avea asigurate cheltuielile de transport și cazare pe toata durata evenimentului) si sprijin in cariera si pentru accelerarea inovațiilor propuse pentru Imagine Cup via programul Innovation Accelerator. In Romania, Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica va sprijini financiar cu pana la 4.000 RON fiecare dintre cele 5 echipe finaliste la Software Design – formularul de aplicare e disponibil pe situl Unității Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior și a Cercetării Ştiinţifice Universitare.

Alte detalii privind competitia Imagine Cup sunt sau vor fi disponibile pe blog-ul lui Todi Pruteanu si in cadrul sitului Microsoft Student Partners – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi. De interes pot fi si reportajele video privitoare la realizarile echipelor finaliste din Romania in anii anteriori.

Nu uitati sa completati formularele de pre-inscriere distribuite in facultate!
Spor la treaba si mult succes!

5 răspunsuri to “Imagine Cup 2009 sau „Ce-ar fi daca intr-o zi am ajunge toti la muzeu?””

  1. Un nou numar al Ziarului de ASII « FII Student Says:

    […] competitia Imagine Cup 2009 – a se parcurge si insemnarea noastra anterioara; […]

  2. Imagine Cup 2009: Software Design, runda locala (Iasi, 07 martie) « FII Student Says:

    […] celor menţionate anterior, pentru runda locala fiecare echipa va pune la […]

  3. Imagine Cup 2009 | Joobs.ro Blog Says:

    […] In Iasi, pentru Facultatea de Informatica, mai multe detalii le puteti gasi aici. […]


Comentariile sunt închise.