Studenții FII despre stagiile de practică

O parte dintre studenții facultății au efectuat pe parcursul vacanței de vară stagii de practică în industria software, oportunități facilitate de inițiativa Stagii pe Bune, proiect la care FII este partener alături de alte facultăți de profil din București, Cluj și Timișoara.

Dintre aceștia, au binevoit să-și împărtășească impresiile Georgiana-Ramona Turcsanyi (studentă în anul al doilea) și Alecsandru Grigoriu (masterand în cadrul specializării Ingineria sistemelor software).

Ce a presupus stagiul efectuat?

  • GT: Am realizat două stagii de practică în această vară, ambele în cadrul Embarcadero Technologies. În primul am dezvoltat o aplicație în Delphi, iar în cadrul celui de-al doilea am fost intern pe postul de Quality Assurance Engineer.
  • AG: Am lucrat la compania Idegrafo (sub îndrumarea lui Adrian Mironescu – absolvent FII) ca designer, acoperind o gamă largă de domenii (de la proiectarea interfețelor Web, la editări grafice, logo design până la procese de research și naming).
FII pentru viitor (ilustrație realizată de Cosmin Vârlan)

FII pentru viitor

Care ar fi aspectele cele mai interesante privind stagiul?

  • GT: A fost interesant să intru într-o firmă și să cunosc detalii care, probabil, le-aș fi aflat doar teoretic și asta abia în anul II de facultate. Am învățat o groază de lucruri noi despre QA (Quality Assurance), diferite tipuri de testare, am luat parte la scrum-uri, am participat la training-uri și, cel mai important, am luat contact cu un mediu nou de programare: Delphi.
  • AG: Cel mai mult am apreciat faptul că am fost implicat în proiecte reale – proiecte foarte mari aș putea spune – și am avut acces la o colecie impresionantă de resurse și materiale educaționale legate de design. Am apreciat și flexibilitatea timpului alocat îndeplinirii task-urilor și relația foarte deschisă cu domnul Adrian Mironescu.

Ce experiențe negative ai întâmpinat?

  • GT: Nu le pot numi experiențe negative, ci provocări. Persoanele din echipa în care am lucrat au dovedit mare încredere în mine, mai ales „tutoarea” mea din echipă. Iar această încredere m-a pus în situații noi, pe care a trebuit să le rezolv singură și care mi-au dat siguranță în deciziile pe care le iau.
  • AG: Uneori provocările au apărut din situații precum lipsa unui brief concret primit de la un client pentru un proiect sau primirea unui feedback lipsit de constructivitate.

Ai repeta experiența efectuării unui stagiu de practică pe parcursul facultății? De ce?

  • GT: Clar da. Nu vreau să pun în umbră importanța educației și a facultății, dar efectuând un stagiu iei contact cu lumea reală și, totodată, poți experimenta diverse ramuri ale informaticii. Este un domeniu atât de vast, încât doar experimentând încetul cu încetul reușești să-ți dai seama ce vrei să faci mai departe.
  • AG: Desigur. Dintr-un stagiu câștigi experiență și acel impuls de care ai nevoie la orice început de drum. De luat în considerare însă suprapunerea vieții profesionale cu cea de student, pentru că în timp se cer sacrificii și efort suplimentar.

Alecsandru concluzionează: „Nu pot decât să recomand călduros realizarea unui stagiu de practică. Oportunități există pentru toată lumea.”

A se parcurge și însemnările noastre precedente: Prezentările Stagii pe Bune 2011, Stagii de practică pentru studenți: impresii și viitor și FII la stagii de practică.

2 Răspunsuri to “Studenții FII despre stagiile de practică”

  1. HITECH – parteneriat pentru stimularea investițiilor IT în Iași « FII Student — Facultatea de Informatică, UAIC Iaşi Says:

    […] comunicare, adaptabilitate, lucru în echipă, gestionarea timpului și altele) – de exemplu, participarea la stagii de practică și inițiativa G.E.T.A. propusă de ASII. O parte dintre participanții la evenimentul HITECH […]


Comentariile sunt închise.

