Cum este să FII student Erasmus?

Patru dintre actualii studenți beneficiari ai unei mobilități Erasmus au avut amabilitatea să relateze diverse aspecte legate de experiențele unor astfel de burse în străinătate.

Sigla Facultății de Informatică din IașiPrezentăm mai jos impresiile împărtășite de:

  • studenții din anul al treilea Adrian Berilă (AB) și Cristian Chiric (CC) – ambii plecați la Universitatea Konstanz din Germania;
  • Bogdan Gâza (BG) – student în anul II și aproape de finalul studiilor semestriale la Université Lille 1: Sciences et Technologies, Franța;
  • Irina Magdici (IM) – studentă în anul terminal al studiilor de licență, aflată în prezent la Escuela Tehnica de Ingenierias Informatica y Telecomunicacion, Universidad de Granada din Spania.

Ce obiecte sunt incluse în planul de studiu? Ne-ar interesa mai ales cele care nu apar în curricula noastră

  • IM: Toate materiile studiate la facultatea gazdă sunt de profil informatic: inteligență artificială și ingineria bazelor de cunoștințe, programare declarativă (Prolog), design de interfețe-utilizator, algoritmică, tehnologii de programare (Xlib, Qt, Java Swing sub Linux), sisteme multimedia (realizarea unei aplicații multimedia în Java Swing) – n.r. proiectarea interfețelor-utilizator se studiază la FII în cadrul obiectului Interacțiune om-calculator predat la master.
  • BG: Majoritatea materiilor alese sunt cele studiate la FII (pentru a facilita echivalarea), dar există un curs special doar pentru compilatoare (COMPIL) și un curs de algoritmi unde jumătate de semestru am învățat despre programare liniară – s-ar putea, totuși, ca această materie să se facă la FII în anul 3 la TPAA – Tehnici de proiectare și analiză a algoritmilor.
  • AB: Data Mining: Foundations – e vorba în principal despre statistică (n.r. la facultatea noastră, asemenea subiect face parte din cadrul conținutului disciplinei Învățare automată – inclusă în planul de învățământ de la studii de master la toate specializările).
Oana Călin, Irina Magdici, Anca Ailioaei

Oana Călin, Irina Magdici, Anca Ailioaei — cosmonaute FII pe planeta burselor Erasmus

Care ar fi aspectele insolite privitoare la efectuarea mobilității?

  • CC: Sistemul de notare este de la 1 la 6, 1 fiind cea mai bună notă. Temele se upload-ează pe platforma software ILIAS. Această platformă dispune de mai multe facilități: profesorii își stochează aici cursurile și exercițiile pe care trebuie să le facem, rezolvările la exerciții, iar eu ca student îmi transfer rezolvările. Dacă deadline-ul trimiterii soluției unui exercițiu este depășit, ILIAS nu mai permite upload-area rezolvării pentru acel exercițiu (bineînțeles că am fost avertizat la început și până acum n-am încălcat nici un termen-limită). Cu materiile predate în limba engleză nu am probleme. Iar pentru cele care sunt în limba germană, o fată s-a oferit să îmi traducă în engleză🙂.
    Sistemul de evaluare e asemănător cu cel de la FII: pentru a intra în examen, trebuie să obținem cel puțin jumătate din punctajul total al temelor rezolvate pe parcurs.
  • BG: Inamicul principal al francezilor nu sunt germanii, ci englezii. Orice denumire consacrată din informatică este tradusă în franceză, iar tastaturile AZERTY pot fi foarte ciudate la început.
    Universitatea are un campus foarte mare în afara orașului, existând transport în comun ce funcționează și noaptea. Orașul Lille se află la distanțe aproximativ egale de 4 capitale europene – unde se desfășoară foarte multe evenimente interesante (conferințe, întâlniri de user groups și altele).
  • IM: Am creat un blog disponibil la adresa http://irina-magdici.blogspot.com/ conținând relatări cu privire la diverse evenimente din timpul mobilității.
  • AB: Am avut ocazia să călătoresc în numeroase locuri ieftin prin programul pentru studenții Erasmus oferit de universitatea de aici.

Ce experiențe negative ai întâmpinat?

  • BG: Datorită situației internaționale actuale, în Franța este posibil să te găsești puțin discriminat atunci când spui că ești din România. Oricum, lumea este deschisă studenților care se implică și vor să învețe.
  • IM: Singura experiență negativă trăită până în prezent: am subestimat frigul din această zonă. Colegii și profesorii sunt foarte ospitalieri, nu am întâmpinat până în prezent situații excepționale: asist la cursuri și seminarii, odată ce am reușit să stăpânesc limba (fără studii anterioare, o lună este suficientă pentru exprimare în spaniolă) pot participa activ, lucrez și predau proiecte etc.
  • AB: Nu am întâmpinat nici o dificultate… poate limba a fost un mic impediment, dar m-am descurcat tot timpul în engleză.

Ai repeta experiența unei mobilități pe parcursul facultății? De ce?

  • CC: Cu siguranță aș repeta această experiență, deoarece am ocazia să îmi fac prieteni de prin toată lumea (deja am fost invitat acasă la un prieten în Thailanda), să-mi îmbunătățesc limba engleză și să învăț o nouă limbă străină (în cazul de față, germana).
  • IM: Desigur, aș repeta experiența indiferent de maniera de finanțare. Am încredere că mă pot adapta oricărei situații și, în plus, vin în contact cu obiecte diferite de cele pe care le studiez la facultatea de origine.
  • AB: Da, poate un master aici.
  • BG: Aș repeta oricând o astfel de mobilitate, oferă oportunități extraordinare. Mobilitatea mea se aproprie de sfârșit, așa încât aș vrea să încerc și altă țară în afară de Franța.

Ce alte observații, sfaturi, păreri ar fi de oferit cititorilor?

  • IM: Limba engleză nu ajută în Spania: pentru a fi apreciat de colectivul de aici, este necesară exprimarea în limba spaniolă. Este apreciată participarea activă și deschiderea afectivă către profesor (mulți dintre profesori – cei mai puțin în vârstă – preferă să fie numiți cu numele mic, fără titluri de politețe). Lucrările practice (laboratoarele) se folosesc pentru a solicita opinii/ajutor/sfaturi de la profesor, iar proiectul efectiv este lucrat în timpul lor sau acasă. Proiectele de la obiectele pe care le studiez sunt toate de natură practică (nu se dau probleme teoretice, ci se cere design/implementare de diverse jocuri și situații care să aplice anumiți algoritmi, euristici, concepte predate etc.).
  • CC: Aici toata lumea este corectă și punctuală. Cei în vârstă nu vorbesc engleza deloc și sunt foarte reci cu străinii; în schimb, majoritatea studenților și a profesorilor vorbesc limba engleză și sunt foarte săritori. Pentru studenți: singurul aspect care nu-mi place aici sunt petrecerile nemților; în schimb, fetele sunt foarte drăguțe (majoritatea blonde cu ochii albaștri).
  • AB: Suplimentarea fondurilor este binevenită.
  • BG: O inițiativă națională a francezilor este de a organiza Nuit de L’Info – un concurs având mulți sponsori din industrie unde echipe de studenți concurează timp de 12-24h în crearea unei aplicații Web (asemănător cu open-ul de la concursul InfoEducație). Ar fi foarte interesant să vedem astfel de concursuri între studenți organizate și în țară.

Bogdan Gâza pe Twitter

O serie de amănunte referitoare la maniera de obținere a burselor de studiu în străinătate pot fi parcurse în cadrul însemnărilor Mobilități Erasmus de studii pentru anul universitar 2010-2011 și Rezultatele selecției de mobilități Erasmus, nivelul licență în informatică.

Amintim, de asemenea, faptul că profesorul Vlad Rădulescu este coordonator Erasmus la nivel de facultate, iar profesorul Cormin Vârlan are ca responsabilitate facilitarea efectuării stagiilor de practică pe parcursul vacanței de vară în cadrul inițiativei Erasmus LLP (Life-long Learning Programme).

Un răspuns to “Cum este să FII student Erasmus?”

  1. Tweets that mention Cum este să FII student Erasmus? « FII Student — Facultatea de Informatică, UAIC Iaşi -- Topsy.com Says:

    […] This post was mentioned on Twitter by Bogdan Gaza, FII Student. FII Student said: Cum este să FII student Erasmus?: http://wp.me/pbc5U-EL […]


Comentariile sunt închise.

%d blogeri au apreciat asta: