Stagii de practică pentru studenți: impresii și viitor

Susțin Stagii pe BuneSâmbătă, 30 octombrie, facultatea noastră a găzduit o întâlnire – în forma unui atelier de lucru – în cadrul proiectului Stagii pe bune, o inițiativă națională la care FII este partener – a se parcurge însemnările anterioare.

Studenții care au beneficiat deja de stagii de practică la companii au avut posibilitatea să ofere feedback privind desfășurarea edițiilor anterioare și să afle de la reprezentanții companiilor Axiologic SAAS și Mobile Touch din Iași cum a decurs relația dintre industrie (angajatori) și domeniul academic (în speță, studenții stagiari). De asemenea, inițiatorii proiectului Stagii pe Bune – profesorii Vlad Posea și Traian Rebedea de la Universitatea Politehnică din București – au prezentat stadiul actual al desfășurării programului de stagiatură și o serie de informații privind viitoarea ediție.

FII la Stagii pe bune: prezentarea lui Vlad Posea

FII la Stagii pe bune: prezentarea susținută de Vlad Posea

Continuăm cu impresiile studentei Anca Roșcan (actualmente în anul III) care a beneficiat de două stagii de practică – primul în cadrul programului Stagii pe bune, iar celalalt via proiectul referitor la dezvoltarea abilităților practice ale studenților demarat la începutul anului 2010 de universitatea noastră:

Anca Roșcan, beneficiară a două stagii de practică„Nu de puține ori noi, studenții, trecem prin etapa “lipsa experienței din CV” pentru a aplica la un job dorit. Această problemă se rezolvă fie prin angajare în timpul facultății, fie prin stagii de practică și voluntariat. Eu am considerat mai potrivită pentru mine a doua variantă. De la sfârșitul primului semestru din anul II am știut că vreau ca în vară să ajung într-o firmă, nu doar pentru a mă angaja.

Cum am aflat de stagii?

Știam deja de programul Stagii pe bune din anul I, când nu eram încă prea încrezătoare în cunoștințele mele, iar de stagiile programului de la UAIC am aflat de pe situl cursului de Rețele de calculatoare.

Cum am aplicat la stagii?

La stagiul organizat de facultate lucrurile au fost mai complexe, fiind vorba de un proiect european. Am depus dosarul ce includea clasicele CV, scrisoare de motivație, dar și prezentarea unui proiect propriu, dovezi ale activităților de voluntariat (care aduc un bonus) și notele obținute la câteva dintre materiile parcurse.
Stagii de practică pentru studenții FII
În a doua etapă am participat la un training CIPO – Centrul de Informare Profesională, Orientare în Carieră și Plasament pe managementul carierei care ne-a pregătit pentru un interviu și pentru partea de decizie, aplicare pentru un post, realizarea unui plan de carieră – aspecte care mi-au fost utile și la aplicarea la al doilea stagiu.

Următoarea etapă a fost un mic test de cunoștințe și un interviu cu reprezentanții firmelor care participau la program cu stagii pentru Facultatea de Informatică. Atunci am susținut și prezentarea proiectului cu care m-am înscris. După ce am prezentat 1–2 opțiuni pentru firmele la care am prefera să mergem, am primit rezultatul și am aflat că voi beneficia de un stagiu de practică (alături de încă 3 colegi) la compania RomSoft.

Al doilea stagiu la care am participat a fost în cadrul inițiativei Stagii pe bune. Acesta a presupus mai puțini intermediari, totul desfășurându-se ca la o aplicare pentru orice job. Din stagiile prezentate pe situl programului, am optat pentru Axiologic SAAS. Am trimis un CV și am fost chemată la un interviu, apoi am aflat că am fost acceptată și am participat la o întâlnire pentru confirmare și detalii organizatorice.

Ce am realizat pe parcursul stagiaturii?

Stagiul la Romsoft a cuprins o perioadă de training și o parte practică de lucru la un proiect al firmei. Training-ul a cuprins etapele dezvoltării unui proiect IT și o serie de aspecte referitoare la Microsoft .NET Framework: bazele limbajului C#, Entity Framework, ASP.NET MVC. În perioada de practică am luat pentru prima dată contact mai serios cu testarea, manuală și automată, a unei aplicații Web. De asemenea, am lucrat la un proiect propriu ce folosea tehnologiile învățate la training. Pentru perioada din firmă totul a fost foarte bine organizat: aveam un program prestabilit, raportări și discuții cu tutorii din facultate și din firmă.

Firma Axiologic oferea stagii pe programare și de testare – am ales de această dată partea de programare. Pe durata stagiului (desfășurat în vacanța de vară) am făcut parte din echipa companiei, participând la ședințe, la realizarea unor task-uri etc. Aici am lucrat cu Adobe Flex și PHP la un proiect al firmei.

Ce am câştigat în urma realizării acestor stagii?

Pe lângă aspectele de trecut la experiență în CV, stagiile mi-au putut oferi o evaluare a nivelului de pregătire actual. Am aflat puncte tari și slabe – știu ce trebuie aprofundat. De asemenea, am mai câștigat o perspectivă mai bună asupra lucrului în diverse tipuri de echipe și folosind tehnologii diferite.

Atunci când aplici la un stagiu trebui să fii pregătit să afli că nu știai multe lucruri și să fii dispus să le înveți – pe durata stagiului sau chiar și după.

Luați stagiile ca pe o șansă de a vă prezenta în fața viitorilor angajatori și străduiți-vă să faceți aceasta cât mai bine!”

FII la Stagii pe bune!

FII la Stagii pe bune!

Așadar, nu uitați să luați în considerație participarea la ediția din 2011 a programului Stagii pe bune. Ca de obicei, vom pune la dispoziție la momentul oportun informațiile de interes pentru studenți.

Un răspuns to “Stagii de practică pentru studenți: impresii și viitor”

  1. FII la stagii de practică « FII Student — Facultatea de Informatică, UAIC Iaşi Says:

    […] Stagii de practică pentru studenți: impresii și viitor […]


Comentariile sunt închise.

