FII la un alt început de an universitar

Sigla Facultății de Informatică din IașiÎnainte de toate, dorim noilor veniţi o experienţă cât mai bogată privitoare la interacţiunea cu facultatea, incluzând aici atât aspecte legate de pregătirea profesională, cât şi cele privind o viaţă studenţească plină de satisfacţii.

Probabil că din contactul limitat la înscriere şi/sau din parcurgerea sitului Web al facultăţii, nu se prea pot „culege” impresii concludente. Vom rezuma în continuare o parte dintre „componentele” care animă Facultatea de Informatică.

Ce ar trebui să cunoască un student proaspăt intrat?

În primul rând, statutul de student este total diferit de cel de elev. Ar putea părea şocant, dar în facultate fiecare are parte de o libertate (aproape) totală. Nu există – mult temuta? – doamnă dirigintă care să aranjeze orarul, să motiveze absenţe, să mustre sau să discute cu părinţii. Există în schimb un îndrumător la fiecare semi-an de studii, un pro-decan răspunzător cu probleme studenţeşti, o asociaţie a studenţilor informaticieni din Iaşi – ASII, o sumedenie de colegi (ne)cunoscuţi, diverşi profesori ai facultăţii – dintre cei aproximativ 50 de angajaţi permanenţi –, un grup de secretare şi operatori, Internet la discreţie (uneori) şi alte entităţi mai mult sau mai puţin „secrete”…🙂

Desigur, acum firesc ar putea surveni întrebarea: Cum îi contactez?

Majoritatea timpului petrecut la facultate – compus dintr-o medie ponderată de cursuri, seminarii, laboratoare, pauze (cât mai lungi şi dese) etc. – va fi în corpul C al universităţii. Facultatea nu are o clădire proprie, partajând spaţiul alocat cu Facultatea de Economie şi Administrare a Afacerilor (FEAA). Numerotarea sălilor s-a realizat începând de la cel mai subteran nivel.

Astfel, la baza clădirii – demisolul corpului C – există sumbrul amfiteatru C112, utilizat în special pentru orele de curs, şi mai stacojiul sediu ASII (sala C123).

Facultatea de Informatică: demisolul

Facultatea de Informatică: demisolul

La parter, secretariatul dispune de birourile C205 (principala interfață dintre studenți și facultate) și C201 (situația școlarității și altele). Este indicat să fie respectat programul cu publicul – cei peste 1500 de studenţi nu sunt uşor de „procesat”.

Sala C210 este dedicată bibliotecii, iar birourile C21X sunt folosite de o parte dintre profesorii facultății; tot aici se află biroul administratorului facultăţii (C216) – o persoană importantă mai ales în ceea ce priveşte cazarea şi alte probleme conexe. Accesul la amfiteatrul C2 are loc urcând scările până la etajul I, parcurgând întreg coridorul și apoi coborând încă un etaj.

Facultatea de Informatica: parterul corpului C

Facultatea de Informatică: parterul corpului C

Tot la parter se află celebra pendulă – punct de referinţă pentru diverse adunări ad hoc.

Etajul 1 adăposteşte o sală de curs importantă (C309), alta alocată orelor de curs/seminar (C308) sau ședințelor, diverse birouri, sala de consiliu C302 (cunoscută sub numele de „Acvariu”), biroul C302a al administratorilor de reţea. Fiecare student are acces liber la Internet, inclusiv o căsuţă poştală cu numele de forma prenume.nume@info.uaic.ro şi spaţiu pentru stocarea resurselor proprii şi a sitului Web personal. Multe dintre anunţurile oficiale şi de altă natură (inclusiv spam-uri) vor fi transmise via e-mail. Orice problemă legată de contul pe serverul facultăţii trebuie adresată la admins AT info.uaic.ro.

De asemenea, există liste de discuţii corespunzătoare fiecărui an în parte: info1 pentru studenţii anului I, info2 etc. Lista tuturor studenţilor este students AT info.uaic.ro. Uzual, mesajele sunt moderate.

Facultatea de Informatică: etajul I

Facultatea de Informatică: etajul I

La al doilea etaj se găsesc majoritatea laboratoarelor facultăţii (C401, C403, C405, C409, C411, C412, C413) – detalii despre aplicațiile disponibile pot fi parcurse în însemnarea Software în laboratoarele FII. Uzual, ele sunt deschise de la 8am până la 8pm. Consultaţi orarul listat pe uşa fiecăruia, pentru a nu deranja inutil. De menţionat faptul că orele de laborator sunt obligatorii! Nu uitaţi carnetul de student, deoarece operatorii – localizaţi la C411b – pot să vă legitimeze.

Tot la acest etaj se află şi alte birouri dintre care menționăm camera C404 ocupată de profesorul Gheorghe Grigoraș, decanul facultății.

Facultatea de Informatică: etajul II

Facultatea de Informatică: etajul II

Etajul superior (7) găzduieşte sălile de seminar: C90X. Escaladarea clădirii ar trebui făcută din timp, pentru a se preîntâmpina congestia de pe scări, blocarea liftului (doar unul dintre ascensoare e destinat studenţilor) sau „conflictele” cu studenţii de la FEAA.

Deşi fiecare profesor poate fi contactat înainte de sau după orele pe care le ţine, în orar sunt prevăzute 2 ore/săptămână pentru consultaţii – profitaţi de ele. Ar fi indicat să transmiteţi în prealabil un e-mail profesorului respectiv pentru a fixa întrevederea cu acesta. Posibilităţile de contact sunt disponibile pe situl facultăţii.

Dacă am o problemă foarte importantă, cui mă adresez?

Este dificil de furnizat o reţetă universală, însă – după caz – se poate discuta cu secretariatul, poate fi contactat (prin e-mail, de pildă) îndrumătorul de an, reprezentantul studenţilor în consiliu, eventual conducerea facultăţii. Orice solicitare trebuie însoţită de o cerere semnată şi înmânată secretariatului. De folos aici pot fi şi colegii voştri de la ASII. Nu uitați să parcurgeți în prealabil regulamentele.

Când trebuie să vin la facultate?

Clădirea FIIOricând!🙂 Aşa cum aminteam mai sus, există libertate totală. Cursurile şi seminariile au caracter opţional, doar laboratoarele sunt obligatorii. Fiecare titular de curs (profesor care predă o anumită disciplină) poate institui reguli suplimentare, conforme însă cu regulamentele în vigoare – vezi, de asemenea, situl universităţii. În mod normal, fiecare materie are asociat un sit Web aferent, unde sunt disponibile informaţii de interes: organizare, mod de notare, conţinut al prelegerilor săptămânale etc. De consultat și structura anului universitar actual.

Rezumând, există o multitudine de informaţii utile mai ales bobocilor, majoritatea disponibile pe Web. Ar fi bine de vizitat, frecvent:

Vă dorim o acomodare cât mai uşoară cu stilul FII şi multe satisfacţii! Mult succes pe mai departe!

3 Răspunsuri to “FII la un alt început de an universitar”

  1. Sabin Buraga Says:

    Este disponibilă pe Web și versiunea preliminară a orarului pentru semestrul I.

  2. Sabin Buraga Says:

    Într-o notă cvasi-comică, a se citi și Ghidul practic de supraviețuire, ediție specială pus la dispoziție de Ziarul de ASII.


Comentariile sunt închise.

%d blogeri au apreciat asta: